Total Pageviews

Thursday, October 24, 2013

PENGERUSI FINAS TERKEDU DI MAJLIS RASMI DAN BUKTI SELEWENG DUIT FINAS UNTUK KRONI,,YE KE?


Selepas cerita sensasi Pengerusi FINAS, Datuk Md Afendi selalu perkuda nama PM ni, aku pun lapangkanlah masa pergi ke majlis makan malam meraikan kakitangan yang terlibat menjayakan program Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia bertempat di IOI Marriot Putrajaya 23 Oktober lalu. Aku difahamkan Datuk Md Afendi tunggu Menteri di hadapan hotel sejak jam 6 petang sampailah jam 9.30 mlam dengan balacinya, Datuk Dr Megat,Timbalan Ketua Pengarah.
Raut wajah sentiasa gelisah nak bagi penjelasan pada Menteri tentang cerita dia ni.
megat

Sesampai je, depa dua ekor dok dok himpit Shabery Cheek sampai ke maja utama, inilah bakat yang ada pada Datuk Afendi ni selama ni,,,TAHNIAH,,,PAKAR BODEK MENTERI namanya,
Sebaik sampai di meja utama..alih alih tempat dok depa berdua dah tak ada,,dok cari dok tag nama kerusi diorang..Last last duduk tempat pemandu je lah.
Aku tengok muka sekor sekor ni macam udang kena bakar,,,pas tu dia orang pun blah dari majlis tersebut.Yelah,,,dah tak dijemput,,nape datang.Datuk Afendi ni biasanya guna program untuk membodek dan juga mengkembungkan poketnya,,apatah lagi pakai duit FINAS untuk benda yang bukan bukan.

Ni dia satu bukti pertama..kira ni SIRI 1 lah,,,,hah,,selalunya dia ni claim untuk bayar tetamu Pengerusi Finas, dah banyak kali macam ni, tetamu apa ni..kadang kadang mungkin girlfriend dia,,pas tu entah siapa yang tak terlibat langsung dengan industri ,,ni baru satu pas ni ada lagi dokumen rahsia yang nak aku keluarkan..Dah la anggap FINAS mcm bapak dia punya..orang bawahan langsung tak dihargai,,,Duk jugak sekongkol dengan Datuk Dr Megat yang dilantiknya sendiri dan dipinjamkan dari UPM.

Kalian berdua jangan wat pasal..pas ni aku jejak langkah korang,,jangan sampai mati berdiri oii..pas ni hati hatilah kalian..cukup cukup lah...wat niaya kat staf  hangpa...
Bayaran tiket penerbangan itu adalah satu perkara eksklusif  beliau..dah ramai yang jadi tetamu dan pakai duit FINAS...membazir kepada orang yang tak terlibat kat industri.




No comments:

Post a Comment